De eerste stageweek en de eerste tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk Kulve - WaarBenJij.nu De eerste stageweek en de eerste tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk Kulve - WaarBenJij.nu

De eerste stageweek en de eerste tour

Door: Manouk te Kulve

Blijf op de hoogte en volg Manouk

23 Augustus 2015 | Suriname, Paramaribo

De eerste stageweek zit erop en inmiddels al veel meegemaakt. De stage bevalt heel goed. Ik mag leuke dingen doen, zoals reizen samenstellen voor mensen die een aanvraag doen, daarbij ook uitzoeken of de dingen die wij bedenken nog beschikbaar zijn en als dat ook zo is een offerte opstellen. Daarbij hoort ook het versturen van tentatieve boekingen. En daarna is het natuurlijk hopen dat de klant zegt de reis te willen zoals we hem hebben voorgesteld. En dan kan het echt boeken beginnen. Daarnaast zijn er allerlei andere kleine dingen die ik mag doen zoals het checken van de website of alles er nog goed op staat qua prijzen. En ook houdt ik me bezig met de Facebook pagina promoten door middel van bedachte acties. Die komen er binnenkort op te staan, dus hopelijk werkt het en komen er veel nieuwe likes binnen.

Naast de stage hebben we veel leuke andere dingen gedaan. Wij zijn donderdag voor het eerst hier wezen stappen. Eerst is er dan salsa waarbij je kan kijken hoe andere koppels dansen en later op de avond komt er echt een disco. Wat kunnen die mensen hier goed dansen zeg! Ik voel me echt een stijve hark :p Tijdens de disco muziek komen er ook steeds een aantal dancebattles waarbij mensen zo goed mogelijk gaan dansen en dat ziet er heel vet uit.

Gisteren (zaterdag) zijn we met alle huisgenootjes op tour geweest. Dat was echt heel erg gaaf! We zijn nu met 7 personen hier in huis en het is heel erg gezellig! De tour die wij gisteren gedaan hebben bestond uit het spotten van dolfijnen, plantages bezoeken waar vroeger veel slaven aan het werk waren, een openluchtmuseum bekijken fort nieuw amsterdam en kaaimannen spotten. Helaas lieten de dolfijnen zich niet zien. Volgende keer beter. De plantages en fort nieuw amsterdam waren heel interessant om te zien. Daar heb ik ook veel mooie foto's kunnen maken! Als laatste het kaaimannen spotten, dat was echt het gaafste dat ik tot nu toe heb gedaan. We gingen in open bootjes het moeras in. De bootjes reden vrij hard dus je voelde lekker de wind door je haren haha. Ook was er een hele mooie sterrenhemel op dat moment, daar hadden we echt geluk mee. Richting het moeras moesten we een aantal obstakels over met de boot, die moesten we met zijn allen over een bult duwen, ook grappig om te doen. Daarna waren we in het moeras, er waren echt mega veel muggen, niet normaal. Ondanks dat we bedekte kleding aan hadden en allemaal muggenspul op onze kleding, zijn we veel gestoken. Toen kwamen we eerst baby kaaimannen tegen, die waren heel erg schattig. Later twee kaaivrouwen, één daarvan was anderhalve meter lang. Ik heb ze zelf allemaal niet durven vastpakken maar vond het heel erg gaaf om ze te zien.

Verder heb ik inmiddels ook wat meer van Paramaribo zelf gezien. De stad is best oud en vervallen, dus niet echt iets om uitgebreid te shoppen zoals we in nederland gewend zijn. Ook ben ik in de palmentuin geweest, dat is een park dat helemaal vol staat met palmbomen, dat ziet er heel mooi uit en het park is heel rustgevend.

Ik zal nog even weer foto's toevoegen van dingen die we gezien hebben. Zodat jullie een beter beeld krijgen.

• 24 Augustus 2015 - 19:20

Chris Jansen:

Hoi Manouk,
    We hebben met veel belangstelling het tweede reisverslag gelezen. Het is duidelijk dat je in een geheel
    andere wereld bent verzeild geraakt. Dat is nog eens wat anders dan de Achterhoek !!!
    De foto"s geven een goede indruk wat je zoal onderneemt. Op de boot houd je met je kledij de
    Hollandse eer hoog, volhouden hoor. Zijn je medeontdekkingsreizigers allen Nederlanders?
    Het werk bevalt je goed, nietwaar.
    We zien uit naar je volgende verslag als wij tenminste niet tussentijds voor je neus staan.
    Wensen je een goede voortzetting met veel plezier!!
    Hartelijke groeten,
    Janny en Chris

• 31 Augustus 2015 - 17:48

Lucy Liebrand:

Hallo Manouk

Je moeder vertelde over jou stage en reisverhalen vind ik heel leuk ,zij is heel voornaam voor mijn dochter Marieke.

Manouk geniet van deze stage

Hartelijke groeten van Lucy Liebrand